پارتیشن یو پی وی سی

پارتیشن یو پی وی سی چیست؟

پارتیشن یو پی وی سی (upvc) را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نمونه‌های پارتیشن معرفی کنیم که از آن می‌توان در ساختمان‌های اداری، مسکونی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و محیط‌های دیگر استفاده کرد. این پارتیشن‌ها می‌توانند سالن‌های بزرگ را به قسمت‌های مختلف با اندازه‌های دلخواه تقسیم بندی کنند. به دلیل ویژگی‌های مثبت و کیفیت و استحکام فراوانی که دارند امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از این مدل پارتیشن‌ها استفاده کنند. این تجهیزات علاوه بر کاربردی بودن و جلوگیری از ایجاد فضای مرده نقش مهمی نیز در زیبایی و جذابیت محیط دارند. در این قسمت می‌خواهیم در مورد پارتیشن‌های یو پی وی سی بیشتر برای شما صحبت کنیم.

پارتیشن یو پی وی سی چیست؟

اگر بخواهیم بیشتر در مورد پارتیشن UPVC صحبت کنیم باید بگوییم که این مدل پارتیشن‌ها در واقع نوعی دیوار کاذب به حساب می‌آیند که می‌توان از آنها به عنوان پارتیشن اداری برای جداسازی و تفکیک فضاهای داخلی مختلف در مراکز تجاری یا محیط‌های دیگر استفاده کرد. افرادی که دکوراسیون و ظاهر محیط داخلی برای آن‌ها مهم است می‌توانند از این نوع پارتیشن‌ها به منظور ایجاد ظاهری شیک استفاده کنند. برای تهیه این محصولات از پروفیل یو پی وی سی استفاده شده است به همین دلیل به شما کمک می‌کند تا از محیط‌های وسیع بدون دیوار کشی به صورت بهینه استفاده کنید. برای تهیه این نوع پارتیشن‌ها از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌کنند و همین موضوع از ورود و خروج سر و صدا تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

پارتیشن یو پی وی سی
پارتیشن یو پی وی سی

ویژگی‌های پارتیشن یو پی وی سی

انواع پارتیشن UPVC دارای ویژگی و خصوصیات مثبت فراوانی است و همین موضوع سبب شده است تا پس از تولید بتوانند نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. برخلاف برخی از پارتیشن‌ها که فقط امکان سفارش آنها در چند رنگ وجود دارد. پارتیشن‌های یو پی وی سی رنگ پذیری بالایی داشته و می‌توان آنها را در رنگ‌های متنوع تهیه کرد. علاوه بر این، در صورت از بین رفتن رنگ آنها به هر دلیلی امکان رنگ کردن مجدد آنها وجود دارد. این تجهیزات جزو سبک‌ترین مدل‌های پارتیشن به حساب می‌آیند که جابجا کردن آنها کاری راحت بوده و حتی نیاز به استفاده از نیروهای متعدد جهت جابجا کردن آنها نیست.

 علاوه بر این، می‌توان پارتیشن‌های یو پی وی سی را به صورت ایستاده نیز خریداری کرد. برخی از پارتیشن‌های موجود در بازار فقط قابل نصب هستند و مکان قرار دادن آنها روی پایه به صورت مستقل وجود ندارد اما این مدل پارتیشن‌ها می‌توانند به صورت مستقل مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای پارتیشن یو پی وی سی

پارتیشن UPVC دارای مزیت‌های گسترده‌ای است و به دلیل همین مزایا امروزه تقاضا برای خرید و نصب آن نیز افزایش یافت است؛ مهم‌ترین مزایای این مدل پارتیشن‌ها عبارت است از:

  • این محصول مانند پارتیشن شیشه ای مقاومت فراوانی در برابر خط و خش و فشارهای سطحی داشته و می‌تواند در برابر آنها دوام بالایی داشته باشد.
  • ساختار نسبتا قوی و وزن سبکی داشته که جابجایی و نصب آن بسیار راحت است. علاوه بر این به دلیل داشتن ساختار قوی می‌تواند در برابر تغییرات دمایی مقاومت کرده و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.
  • به دلیل اینکه برای نصب آن از اتصالات قدرتمند استفاده می‌شود در نتیجه دوام و ماندگاری زیادی داشته و می‌تواند طول عمر بالایی تا چند سال داشته باشد.
  • این محصولات معمولاً خاصیت آنتی باکتریال دارند و به راحتی و در کمترین زمان می‌توان آن را تمیز کرد.
  • در مقابل رطوبت و اشتعال نیز مقاوم بوده به همین دلیل می‌توان در محیط‌هایی مثل آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی از آنها استفاده کرد.
  • در مقابل کیفیت بالا و کارایی گسترده، انواع پارتیشن UPVC از قیمت مناسبی برخوردار بوده و شما برای خرید متراژ گسترده‌ای از آن نیاز به پرداخت هزینه زیادی ندارید.
پارتیشن UPVC
پارتیشن UPVC

معایب پارتیشن یو پی وی سی

در کنار مزیت‌های متنوع، پارتیشن UPVC می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که در ادامه برخی از مهمترین آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • این نوع پارتیشن‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه دارای استحکام کمتری بوده و مقاومت پایینتری در مقابل فشارهای زیاد و برخورد اجسام سنگین داشته و در این مواقع دچار فرورفتگی شده و حالت خود را از دست می‌دهد.
  • این نوع پارتیشن‌ها محبوبیت کمتری داشته و نسبت به نمونه‌های دیگر از جمله شیشه‌ای یا چوبی تقاضا برای خرید آنها کمتر است.
  • در صورتی که پارتیشن‌های پی‌وی‌سی را برای مدت زیادی در مقابل اشعه خورشید یا گرما قرار دهید حالت خود را از دست داده و دچار ایراد می‌شوند.
  • این پارتیشن‌ها فقط برای استفاده در محیط‌های داخلی مناسب بوده و نمی‌توان در محیط بیرون از ساختمان از آنها استفاده کرد.

در چه مکان‌هایی بهتر است از پارتیشن‌های UPVC استفاده شود؟

به طور کلی بهتر است بدانید محدودیتی برای استفاده از پارتیشن UPVC وجود ندارد و در تمامی مکان‌ها از جمله

  • خانه
  • آرایشگاه‌ها
  • محل کار
  • سازمان‌ها
  • ادارات
  • کافه‌ها و رستوران‌ها
  • خانه‌های بازی
  • گیم نت‌ها
  • مراکز درمانی و بیمارستان‌ها

می‌توان از این مدل پارتیشن‌ها استفاده کرد. البته در نظر بگیرید که در هر مکانی این تجهیزات قابل استفاده هستند اما نباید آنها را در بیرون از ساختمان و مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید. زیرا این کار در طولانی مدت سبب تغییر شکل و از بین رفتن کیفیت و رنگ آنها می‌شود و باید تنها پارتیشن‌های UPVC را داخل ساختمان قرار دهید.

سخن پایانی

در این قسمت برای شما در مورد پارتیشن UPVC صحبت کردیم. توجه کنید این پارتیشن‌ها نیز می‌توانند برای مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به طور کلی محدودیتی برای استفاده از آنها وجود ندارد. این تجهیزات معمولا گزینه خوبی برای محیط داخل ساختمان هستند و می‌توانند محیط‌‌های مختلف را بنابر سلیقه شما به قسمت‌های گوناگون تبدیل کنند. در صورتی که قیمت برای شما مهم است و می‌خواهید پارتیشن سبک با رنگ‌های متنوع تهیه کنید پیشنهاد ما به شما انتخاب این مدل پارتیشن‌ها است.

علاوه بر این، در هنگام خرید از سالم بودن همه قسمت‌های آن مطمئن شده و توجه داشته باشید تا ضخامت مورد نظر شما را داشته باشد تا با خیال راحت بتواند چندین سال از آن استفاده کرده و به خوبی تمامی قسمت‌های ساختمان را به بخش‌های مجزا تبدیل نمایید.

منبع : upvc partition تاریخ انتشار : 1403/04/10

امتیاز کاربران (1)
پیمایش به بالا